torsdag 28 maj 2009

Våt promenad

Idag hade Pelle tjejerna med på jobbet eftersom jag jobbade sent. Jag tog bilen dit efter jobbet för att hämta tjejerna, och tänkte gå hem. Pelle kör ambulans så det blir inte några promenader för tjejerna utan de får kissa och bajsa på ambulanstomten. Han gick dit med dem i morse så han får ta bilen hem imorgon bitti , efter ett dygns jobb är det skönt att slippa gå hem.

Regnet stod som spön i backen men det var bara att traska på, själv var jag välklädd med regnställ men jag hade glömt ta med tjejernas regntäcke, förlåt. Om blickar kunde döda hade jag nog ramlat död ner i en vattenpöl efter tjejernas blickar när de dyngsura traskade hemåt.

Nu ligger de båda två under en filt och sover, äntligen torra och varma.

3 kommentarer:

  1. Ja alla vet ju hur kul pinnar tycker regn är - inte ens 0,00000000003 procent kul tycker Fred i alla fall, kunde han pinka från dörrn rätt ut så skulle han göra det! Kramis från oss!

    SvaraRadera
  2. vilekn h e m s k matte du är, tycker i alla fall Smilla. Hälsa de två tappra töserna att nästa gång de träffar Smill ska hon lära dem lite knep om hur man fostrar mattar... ;-)

    /C

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig promenad för dig och tjejerna :DD

    Tack tack, vart lite förvånad över hur bra Loka skötte sig på bordet men träning ger resultat :D

    Absolut måste vi ses snart!! Jag får komma förbi er på Björkö-Örn någon dag och hälsa på, låter som ett väldigt mysigt ställe :) Hojta till när ni är där :)

    Många kramar från oss

    SvaraRadera