tisdag 2 juni 2009

Kallt

Fy hur vädret kan ändra sig i vårt land, igår var det högsommarvärme och idag kallt vårväder med regn.

Idag har tjejerna "jobbat" på ambulansen igen. Innan jag skulle hämta dem ringde Pelle och sa att båda bilarna var ute på jobb så jag fick koden till dörren så jag kunde hämta tjejerna.

När jag kom in på stationen hördes inte ett ljud så jag trodde nästan inte att de var kvar. När jag gick in i Pelles rum flög tjejerna fram som skjutna ur en kanon, de blev så glada att de hoppade rätt i vattenskålen som stod på golvet. Gissa om det var mycket vatten i skålen, jag blev blöt både på byxorna och skorna och ändå var det fullt på golvet. Det var bara till att torka upp allt vatten från golvet så nu är det nyskurat där haha. Byxorna fick blåsa torra på hemvägen.

Vi hade i varje fall tur med vädret på hemvägen för det regnade inte, jag stannade till vid zoo och köpte torkad kyckling till tjejerna det gillar de skarpt.

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar