söndag 9 maj 2010

HH

Det är skönt att vila i soffan när man ätit tycker Smilla och Diva

Hugo

Lova vilar också en stund

Pontus Platins hund

Idag tog jag och tjejerna bussen in till Stockholm. Vi mötte upp Cecilia och Smilla vid Tekniska och sedan tog vi en promenad till Himmelska Hundar. Där mötte vi upp Mikaela och Hugo. Tommy dök också upp efter att ha varit och shoppat lite.

Diva bjöd på Köttfärslimpa och Kyckling till hundarna och sedan bjöd hon oss alla på efterrätt ;), det blev ett lite försenat födelsedagskalas!

Nästan varje gång jag varit på Hh den senaste tiden har det varit en man där med sin fru och hund som har varit så bekant för mig men jag har inte kunnat placera honom. Idag kom de och satte sig bredvid oss och vi började snacka med varandra och det föll sig så bra att fråga vad han höll på med och då visade det sig att det var Pontus Platin. Cecilia och Mikaela hade aldrig hört talas om honom, de är alldeles för unga, hör och häpna även Cecilia ;) Han var en stor flickidol på min tid som både sjöng och skådespela.

Tack för en mysig dag!

Hej hej

3 kommentarer:

  1. Tack för en mysig fika-söndag och både jag och S tackar för födelsedagsfikat!

    Var tvungen att googla Pontus P men det stod inget matnyttigt där heller... :-D

    /C

    SvaraRadera
  2. Jag googlade också och såg att han varit med melodifestivalen 1979, kolla ska du få se, haha!

    SvaraRadera
  3. Myyys det ser ut, som vanligt.

    Passande hund han hade, lite den frisyren han hade för en sådär massa år sen, kom ihåg honom absolut ;-) Man var ju inte så gammal då han höll på men minns honom än!

    Jo så är det, en present från den 7:e varje dag till min födelsedag - härligt med nya syskon så här tycker jag! vill ha fler såna!

    SvaraRadera