onsdag 5 maj 2010

Rädd

För några veckor sedan blev Diva påhoppad av en Kelpie på agilityträningen.
Hennes matte och hon höll på att träna med godisskål när jag och Diva gick förbi. Jag såg inte att det låg godis i skålen och var inte observant på att Diva gick fram till skålen och snodde det som låg i skålen, men det såg den andra hunden naturligtvis.
Hon rusade fram och hoppade på Diva som skrek i högan sky, det blev inget bett men hon nöp till henne ordentligt, inte att undra på eftersom Diva tog hennes belöning!

Efter den här händelsen har Diva varit rädd och försiktig på plan, gömmer sig i tunneln och kikar ut åt det hållet där Kelpien är, eller vägrar att springa mot samma håll där hon står.
Det är så himla tråkigt eftersom jag vet att hon kan mycket bättre än så.
Igår började vi köra banan men då stod Kelpien precis åt det hållet vi skulle, och då vägrade Diva köra. Jag frågade tjejen om hon tyckte det var ok att hon tränade ett annat moment meddans vi körde banan och det var inga problem sa hon.
Efter de andra försöket förstod Diva att Kelpien inte var i närheten och då körde hon banan jättebra, och jag och vår tränare blev så glada. Jag tänkte nästan strunta i kursen men nu kör vi på igen och försöker stärka Diva så mycket det går, hon är ju egentligen så duktig fast hon iband har sina egenheter.

Hej hej

4 kommentarer:

  1. Stackars Diva:( Inte roligt att dom blir skrämda!

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon kommer över det, försök att hålla humöret uppe. Det blir säkert bättre =0)

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad de kan sätta sig. Du får som sagt träna och uppmuntra på själva arbetet mer. Jag tror det säkerligen kommer att ge med sig.

    SvaraRadera
  4. Skönt att det gick att prata med tjejen så ni kan komma ur det tillsammans, bra med folk som förstår och vill.

    Snabba är de våra små iller-pinnar, inte alltid man hinner med i svängarna, men nu full fokus framåt o stärk henne som bara du kan. Och med hjälp av de andra, verkar va ett trevligt ställe ni tränar på.

    SvaraRadera