fredag 13 mars 2009

Äntligen fredag


Efter en ganska tung vecka är det då äntligen fredag. Jag gillar fredagskvällar, man är så där lagom trött och kurar i soffan framför tv apparaten. När döttrarna är hemma vill det alltid ha färska räkor som fredagsmys, inte mig emot lättlagat och gott passar när man är trött och inte vill stå vid spisen. Ikväll blir det nog ett kallt gott vitt vin till räkorna också. Diva och Lova får smaka av painrichen, det gillar de och det ska gärna vara smör och ost på naturligtvis.
Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Skicka över några är du snäll! /C

    SvaraRadera
  2. Vi får väl ta en räkfrossa i husvagnen i sommar.

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter underbart! (Skriver redan in det i kalendern ;-))

    SvaraRadera
  4. *skriver in i kalendern - våldgästa A-K - glömt inte ta med Libanesen*

    Räkfrossa, grillfrossa, ost&kexfrossa, vinfrossa, fyllefrossa...neeeej..stryk det sista...;-)

    Låter som en perfekt fredag!!

    Kram
    Heidi & The Red Ones

    SvaraRadera
  5. Nu längtar jag verkligen till sommaren, lugnt och skönt i husvagnen.....eller?!

    Skämt åtsido det är klart vi ska ha mys i Björkö Örn, ni vet att ni alltid är välkommna.

    Och lämna ingen hund hemma, det är dyrt med taxi.

    SvaraRadera
  6. Japp, det var med mening.. de gick efter och skällde också och skulle spela pajas.. usch och fy för såna människor.. vet hundar som skulle gå till attack för det där.. så jag är glad att mina är så duktigt.. *lite skryt*

    Japp, jag jobbar på hunddagis.. det är supermysigt, men det kan bli lite väl mycket hund ibland.. och då är det dina egna som får det tråkigt.. när matte är trött på hund..

    Jag vet.. funderar på att göra mig en frukostmacka nu.. ;)

    Synd att man inte äter räkor, men om det blir grillkväll.. så kommer vi mer än gärna... ;)

    SvaraRadera