onsdag 25 mars 2009

Lova och Mamma Mu

Idag gick vi med barnen på förskolan till en pulkabacke precis där jag bor (jag har ca 3-4 min gångväg till jobbet). Det var sol och klarblå himmel och det blåste inte. Jag gick hem och hämtade Diva och Lova så de skulle få lufta sig lite. Tjejerna får vara med då och då, barnen gillar det och det är bra träning för dem.

Den här veckan har Mikaela (min dotter) vik. hos oss p.g.a sjuk personal. Hon fick för sig att Lova skulle gilla att åka pulka, och tog med henne upp i backen. Vilken syn, Lova's öron fladdrade av vinddraget och jag tänkte direkt på Mamma Mu som alltid vill göra som oss människor. Nu vill jag inte påstå att hon gillade det direkt men vi andra fick oss ett gott skratt.

Hej så länge!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag kan tänka mig fladderörat nerför backen! Synd att du inte filmade ;-)

    Fast Mamma Mu har jag lite svårt för, en konstig varelse. Fast bättre än kråkan, han blir jag irriterad på när jag läser om honom... *s*

    SvaraRadera
  2. Va gillar du inte Mamma Mu, hon och kråkan är ju ett störtskönt par haha.

    SvaraRadera