söndag 19 april 2009

Debut


Idag började Lovas och min agilitykurs. Det var bara fem hundar på kursen, bra tycker jag för då kan man få lite mer hjälp om man behöver. Jag var lite osäker på om Lova skulle hålla sig vid mig okopplad men hon var så duktig, ett par små utflykter bara och sen snabbt tillbaka till mig.


Jag har ju gått agility med Diva så det gäller för mig att fatta att Lova är nybörjare och att inte vilja gå för fort fram. Hon var duktig och vi kommer säkert att fixa det där tillsammans.


Jag fick fler kommentarer om att jag hade en väldigt och pigg, kvick och glad hund själv är man ju van att det går undan med en Dp så man tänker inte på att de är så kvicka som de är, det blir mer tydligt tillsammans med andra raser.

Så här trött är man efter en dag full med aktiviteter.

Ha en bra kväll.


4 kommentarer:

  1. Du har rätt, det var inte speciellt varmt i vattnet.. Men Leia var så pinntokig igår så jag tror inte att hon kände av vattnet alls ;)

    Åh, vad roligt med agilitykurs! Vi börjar vår nästa söndag, är också nojjig inför om Leia stannar kvar hos mej eller inte =S.. Återstår att se!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig lite tjej du har. Ska bli spännande och se vad Smilla får för sig på tisdag då vi kör första gången med hund. Instruktörerna sa att vi skulle ha det absolut godaste gottigaste godiset hunden vet så jag kan ju bara tänka mig hur matglada Smilla reagerar runt ikring sådana möjligheter... /C

    SvaraRadera
  3. Livet med en pinne är helt underbart, fart och fläkt och sen vila och mys!! :-D

    SvaraRadera
  4. Jaaa vår sejour med husvagn och utflykter med bilen var helt underbar - vilken förstaresa, snacka om blodad tand! Perfekt med husvagn också, att slippa ta med sig hela bohaget om man vill iväg någonstans som är längre bort än cykelavstånd!! Husvagnen är toppen storleksmässigt också, även om vi inte skulle ha upp förtältet så ryms vi bra!

    SvaraRadera