måndag 6 april 2009

Mycket frisk luft

Idag har vi varit ute hela dagen på jobbet vi var bara inne och åt lunch och sedan ut igen. Det är den här årstiden som folk börjar kommentera om hur bra vi har det som jobbar som förskollärare och som får vara ute hela dagarna. Det konstiga är att ingen säger något när vi är ute i kyla och regn. Jag gillar ivarje fall mitt jobb, man får följa varje årstid genom att vara ute mycket, jag vet inte om jag skulle orka vara inne hela dagarna men det blir väl en vana det med.

Efter jobbet gick jag och Marie ut med våra hundar på långpromenad. Vi gick förbi en annan kompis (Kristina) som precis fått hem sin tik Dvärgschnauzern Flisa och hennes lilla valp Roxi ( hon var hos uppfödaren och födde). Roxi var hur söt som helst och tjock som en boll, hon hade haft hela mjölkbaren för sig själv då hanvalpen inte klarade förlossningen. Kristina och hennes man Per beslutade sig för att behålla lilla Roxi själva, och jag förstår dem.

Efter mycket frisk luft är jag och tjejerna ganska trötta nu och ska slöa i tvsoffan ikväll.

Höres.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar