torsdag 16 april 2009

Förskolehundar

Jag började jobba 9.30 idag, jag ringde till jobbet och sa att de skulle ha de stora barnen klara tills jag kom (bara fem st. idag p.g.a påsklov). Idag skulle nämligen Diva och Lova följa med på promenad med barnen.

Barnen blev utskällda av tjejerna först, mest av Lova, men efter en stund i skogen så lugnade de ner sig. Det här är jättebra träning för båda tjejerna men mest Lova för hon är den som tycker barnen är läskigast. Hon tittar ängsligt på mig när barnen håller i kopplet, men jag berömmer henne och det fungerar riktigt bra tycker jag. Diva är mer kavat och går med i lugn och ro lite orolig när hon kommer för långt ifrån mig. Det är inte bara hundarna det här är bra för utan även barnen som får lära sig hur man ska vara med hundar (så talar en sann pedagog haha).

Vi var ute lite drygt en timme och gick barnen är jätteduktiga att gå långt (de är bara 5 år) de har fått mycket träning av oss, vi går elljusspåret som är 2 km minst en gång i veckan och så är vi ute i skogen mycket. När vi lämnat tjejerna hemma igen gick vi till förskolan där vi fick grillade hamburgare, det smakade väldigt gott efter vår promenad i skogen.

4 kommentarer:

  1. Superträning - både för vovsen men också för de små, att lära sig tidigt att man inte gör vissa saker med hundar utan att det i stället blir väldigt naturligt!! Tror du är en toppenpedagog jag!! både för de fyrbenta och de tvåbenta!! :-D

    Jo, du kan ju gissa hur glad jag var när vi upptäckte att noteringen om färgen på klädsel liksom inte blev riktigt "spikad" och det var en annan färg än jag påbörjat en ansenlig mängd små rutor i ljusblått, mörkare blått och naturfärgat!!!!!!! Jag började ju direkt vi beställde vagnen typ i september/oktober så du kan tänka dig eller hur (några rutor per kväll, gånger månader tills nu)!! Så, gräma sig, gräma sig och sen beställa nya garnnystan i andra färger och börja om - på detta vis blir det perfekt både i sovrummet (som vi då fick ny färgskala i *hehe*) och i husvagnen!! Båda dubbelsäng bye the way!

    SvaraRadera
  2. Oh ja det har vi! Leia & Xena är så otroligt olika men ändå funkar dem bra tillsammans. Trodde inte att det skulle gå så fort för Leia att acceptera en ny familjemedlem!

    Vilken skitbra träning förresten, kanske ska ragga upp en förskoleklass här i området.. hmm.. eller gå förbi skolan med Xena. Undrar om man får de..

    Ha det superduper!

    SvaraRadera
  3. Hello! Vilka duktiga töser du har Nemo hade satt sig ner och vägrat gå han tycker inte om barn:( så den dagen de kommer en liten i vårat hus blir inte roligt. Tänkte bara titta in och fråga om det är ok att jag länkar till dig? Å tacka för trevligt sällskap förra helgen:)

    SvaraRadera
  4. Hehe.. förmodligen skulle dem det! Kanske ska ragga upp grannungarna först iofs =P

    SvaraRadera